Vind je het heerlijk om een stukje te gaan hardlopen? Met de lekkerste nummers in je oren, je nieuwe outfit even alle gedachten opzij zetten en alles geven! Wanneer je pas begint met hardlopen zul je het af en toe weleens moeilijk hebben, maar dit kan ook bij ‘ervaren’ hardlopers het geval zijn. Kun je wel wat tips die je het makkelijker maken gebruiken?

1. Proteïne

Let goed op je proteïne inname voor en na je hardloopsessie. Denk bijvoorbeeld aan shakes van Body&Fit. Proteïne geeft je spieren net dat beetje extra waardoor je het langer vol kunt houden.

2. Drink genoeg

Neem altijd een flesje water mee, het is erg belangrijk om goed te blijven drinken en dan met name water. Veel mensen komen bij lange na niet aan hun dagelijkse hoeveelheid water, redenen daarvoor zijn vaak: “geen tijd” of “vind ik niet lekker”, zet je daarover heen want water is enorm belangrijk voor hardlopers!

3. Stretchen

Wil je een interval-training of voluit sprinten? Ga na je warming-up stretchen, hierdoor maak je je spieren net wat losser waardoor je de kans op blessures vermindert. Daarnaast kan het stretchen erin resulteren dat je harder kunt rennen!

4. Genoeg slaap

Hoe vaak het wel niet genoemd wordt: een goede nachtrust is belangrijk. Je lichaam moet de tijd krijgen om zich als het ware ‘op te laden’ voor een nieuwe dag met nieuwe trainingen. Probeer gemiddeld tussen de 7 en 8 uur per nacht te slapen en je zult je resultaten duidelijk zien verbeteren!

Ben jij een die-hard hardloper?

bron: popsugar