Tijd om naar bed te gaan ? Zorg ervoor dat je het maximum uit je slaap haalt en de volgende dag stralend wakker wordt. Met deze tips wordt opstaan makkelijker en heb je een perfect schoonheidsslaapje gehad !

Laat de vettige snacks links liggen

Vettige stoffen houden het lichaam wakker waardoor je slechter slaapt. Toch nog een kleine honger voor je onder de wol kruipt ? Eet dan wat kersen of drink een kop thee, perfect voor het ideale schoonheidsslaapje ! Op warme dagen kan je nog snel een lekkere smoothie maken met melk en banaan, wat zorgt voor extra slaaphormonen.

Maak jezelf moe

Een kleine wandeling in de frisse buitenlucht doet wonderen voor je schoonheidsslaapje. Sport niet té intensief voor het slapengaan, daar krijgt je lichaam net meer energie van. Hou het rustig en liefst met een frisse neus !

Alcohol is een no-go

Nood aan een diep schoonheidsslaapje ? Skip dan de alcohol later op de avond. Een aperitiefje is nog ok, maar later op de avond werkt de alcohol in op je slaaphormoon. Je valt sneller in slaap, maar je slaapt minder vast en wordt vaker wakker doorheen de nacht.

Dutjes zijn verboden

Hoe moe je ook bent, probeer middagdutjes te weerstaan. Slapeloze nacht ? Check. Probeer iets vroeger te gaan slapen zodat je geen nood meer hebt aan een dutje en eet genoeg fruit en noten om je energieniveau constant te houden.

Yogatime

Voel je je gespannen en is het tijd om je bed in te kruipen ? Doe dan wat ontspanningsoefeningen zoals meditatie of yoga. Geen zin om nog actief te zijn ? Lees een goed boek. Laat je gsm en laptop een paar uur voor je gaat slapen links liggen. Het felle scherm straalt blauw licht uit waardoor je lichaam net actiever wordt. Nefast voor je schoonheidsslaapje !

Wat is jouw tip voor een goed schoonheidsslaapje ?

Follow
BANNER JANA
//